طراحی و اجرای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند (ITS)

یکی از چالش‌های مهم در سطح عمومی، ایجاد احساس آرامش روانی و امنیت می باشد. در حال حاضر می‌توان ایجاد حس آرامش در سطح جامعه را یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان امور امنیتی دانست.
استفاده از دوربین‌های مداربسته سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای دنیا برای کاهش تردد پلیس در سطح خیابان‌ها از یک سو، و کنترل بهتر فضاهای شهری از سوی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این سیستم‌ها امکانی برای اعاده‌ی حقوق شهروندان و پیگرد مجرمان و مخلان آسایش و امنیت عمومی است و به صورت شبانه‌روزی در مرکز راهنمایی و رانندگی و مرکز پلیس کنترل می‌شوند که هدف از نصب آن‌ها کنترل ترافیک، کنترل سرعت خودروها و وضعیت خیابان‌ها و جاده‌ها و … است.

با توجه به مسائل پیش‌آمده، نصب دوربین‌های مختلف از طرف ارگان‌های مسئول در نقاط مختلف شهر و جاده‌ها اقدامی نه برای کنترل شهروندان، بلکه رویکردی روزآمد و علمی برای ممانعت از خطراتی است که قانون‌شکنان، در صورت اطمینان از نبودن پلیس یا چنین سیستم‌های حفاظتی، برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

حتی اگر مشکلات مادی و مالی در تامین نیروی انسانی و حضور پیوسته‌ی آن‌ها در تمام محیط‌های شهری را نادیده بگیریم، نصب این دوربین‌ها موجب تحکیم امنیت عمومی می‌شود.

Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0